Min första riktigt björn!

Idag när jag vaknade gjorde jag en snabb titt på face och läser då att dom idag har skjutit den första björnen i jaktlaget i Sörbyn. Laget där min pappa jagar. Coolt tänker jag då:P Det tog inte länge för än pappa ringer och berätter det också och frågar om vi vill komma dit så Vilgot får lukta på den. Självklart tänkte jag och nästan slängde på luren för att hoppa i klädera och åka dit. Det vars en massa jägare runt dagens stora händelse, björnen. Och alla hade nog mer eller mindre familjen på plats och andra bybor. Detta var verkligen något stort. Folk ville fota sig med björnen ville att deras barn skulle klappa björnen medans som tog kort.

 
(lånad bild)
Allt detta får mig att känna jaha. När jag tänkte tanken på att skjuta en älg tänkte jag att aldrig. När jag nu för många år sedan var med på en jakt var det yber spännande när hunden började skälla fast det inte blev något mer. Efter någon timme skjuter dom en älg på ett annat ställe och vi åker dit. Kännes konstigt i magen att jag nu skulle få se denna döda älg. Väl framme och filmade när dom tog ur den var det som ingenting. Jag filmade för att jag hade det som ett skolarbete. Jag var inte alls berörd över detta. En väldigt konstig känsla. Så då idag när jag såg denna björn ligga där var det som en helt naturlig sak. Vilket det inte är och jag vet det.

Jag älskar känslan av att komma till detta jaktlag det ända jag varit med dock. Alla har sina uppgifter folk är taggade inför jakten hoppas och önskar att någon ska fälla en älg. Det behöver inte vara en själv vilket självklart är en dröm men dom som går med hund, att någon skulle skjuta för deras hund. Självkart är dom oeniga som alla andra som samlas i grupp men detta att få vara i skogen men jakt vännerna och dom med hund får se dom arbeta måste vara underbart.

Detta får mig att bli sugen på detta med att bli jägare att få få i skogen med sin hund och känna känslan av allt detta. Alla vill vi uppleva vårat adrenalin. Det är en helt otroligt känsla att vara övermänsklig och hur kroppen skakar av chock efteråt. Detta vill jag finna min egen drog av adrenalin.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0